Hi,
Hi the event does work - I use it. If their screen sizes changes the event gets called?
No, the event is not called,
Just wondering if you are missing the send text message message?
I do not get the TextMessage at all.
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Es scheint, als würde die Auflösung des Spiels nicht richtig erkannt werden. Starte ich das Spiel in 960x720, wird mir auf Abfrage auch 960x720 angezeigt. Ändere ich die Auflösung auf z.B. 1600x900, wird mir auf Abfrage nur der alte Wert (960x720) angezeigt. Die Abfrage geschieht über
public void onKeyInput(PlayerKeyEvent eventrul)
Player player = eventrul.getPlayer();
if(!eventrul.isPressed())
if(eventrul.getKeyCode() == KeyInput.KEY_X)
player.sendTextMessage("X-Resolution: " + String.valueOf(player.getScreenResolutionX()) + "\nY-Resolution: " + String.valueOf(player.getScreenResolutionY()));
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Demzufolge, so vermute ich, wird bei mir auch das PlayerChangeScreenResolutionEvent nicht ausgelöst.
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It seems that changing the game`s resolution isn`t recognized properly. Starting the game in 960x720, these values are shown to me on request. Changing the game`s resolution to i.e. 1600x900, the old values (960x720) are still shown. The request is done with the code above.
I guess this is the reason why the PlayerChangeScreenResolutionEvent is not fired.