Posts by red51

    I want 2 know if oneday I will be able to use this in VR on my Oculus quest 2, Mainly my quest 2 sits on my table because I can't find any games I like very much

    VR support is planned in the long run, but I'm afraid the new version won't run on an Oculus Quest 2 :| The new version has quite a high base overhead - this greatly increases performance on large view distances and worlds consisting of lots of buildings, but as a result, it performs horrible on weak hardware (even if all graphics features are disabled).


    However, one option for 2021 could be to add a separate, "low end" version of Rising World with limited graphics features. In our latest survey, we're specifically asking people about what they think about such a version. That version would run on a Quest 2 in theory.


    This terrible drawing shows how you'd hold a pick - righthand top right, left out of view (down near your stomach) at bottom (might be different for your weirdos as I'm a normal left-hander :D :D)

    Thanks for the drawing, this makes things a lot clearer ^^ We will definitely think about that. Finding a proper animation for a first person view is always a bit tricky - we need a good balance between realism and proper first-person-view :D


    Also, the radial menu (not a great fan of these but can live with it) for chests should probably say 'Open/Close Chest' :D

    Oh, it was intended to show "Close Chest" if the chest is open :D Just like the door menu... we'll change that^^


    Sure, I'll see about tweaking a few things and if it still persists I'll send it your way via Help Section :)

    Sounds great! :):thumbup:

    Ich hab mich mal nach unten gegraben und mir ist aufgefallen, das die Spitzhacke jetzt einen größeren Teil abbaut, wodurch ein huckelloser Tunnel möglich war

    Ja, das war tatsächlich eine bewusste Entscheidung, wir waren uns aber nicht ganz sicher darüber. Vorteil ist, dass man einfacher etwas "geradere" Bereiche abbauen kann - und das Abbauen ein kleines bisschen vorhersehbar ist. Nachteil ist, dass es häufig etwas unnatürlicher aussieht. Danke auf jeden Fall für das Feedback! Wir überlegen, ob wir evtl. eher wieder das Abbauen wie in der Java Version umsetzen. Mal sehen, was andere so dazu sagen ^^


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    @all: Was den Farbroller angeht: Da ist wohl tatsächlich ein Bug im Spiel, keine Ahnung wo der herkommt :thinking: Das Färben funktioniert wirklich nicht! Niemand ist verrückt. Ich werde das mit dem nächsten Hotfix beheben (dauert leider ein wenig, das Builden der neuen Version dauert deutlich länger als noch bei Java). Sorry nochmal für die Verwirrung!

    Ein Klick mehr auf W und das Haus baut sich auf. Geht da wohl noch etwas bezüglich Entfernung oder würde es die Performance nicht erlauben ?

    Die Sichtweite für Gebäude müsste sich separat in den Einstellungen ändern lassen :) Ich weiß gerade leider nicht, ob das für die Hütte gilt - die ist momentan noch ein wenig "rein gehacked", denn es gibt ja noch keine richtigen Bauelemente. Sollte aber klappen.


    Ich meinte die Farbrolle, diese hat ja verschiedene Farben, ich dachte man kann diese eventuell schon testen, aber außer Farbwechsel habe ich nichts entdeckt.

    Achso, doch die sollte funktionieren, allerdings können momentan nur Objekte wie Möbel gefärbt werden (also zB das Bett, Tisch, Tür etc). Dazu einfach das Objekt anschauen, die Farbe auswählen und die linke Maustaste gedrückt halten ;)


    Leider kann ich nicht spielen, da das Programm gleich mit einem Fehler beendet wird

    Oh, danke für den Fehlerbericht! Es scheint lt. Log dass es Probleme mit der sqlite.so gibt :thinking: Das wird mehr oder weniger dasselbe Problem sein wie auch ein anderer User im englischsprachigen Bereich hat (dort allerdings mit der opus.so)... wir arbeiten daran, das Problem irgendwie zu reproduzieren, leider tritt es auf unserer Ubuntu-Testmaschine bislang nicht auf... es sind irgendwie auch nur einzelne Linux User davon betroffen, noch lässt sich kein Muster erkennen :huh: Wir versuchen auf jeden Fall, das Problem so schnell es geht zu beheben! Sorry für diese Startschwierigkeiten :(


    Hi red also wirklich die Grafik ist wirklich nice, hab auch mal des umfärben Probiert, des geht wohl noch nicht den obwohl er mir sagt das alles umgefärbt ist zeigt es immer noch die Standard Textur

    Danke :) Was das Umfärben angeht, das geht leider nur für Objekte wie Möbel. Versuche mal eine Farbe mit RMB auszuwählen und dann ein Objekt wie zB das Bett oder die Tür mit der linken Mausstaste (gedrückt halten) zu färben :)

    Great. Just had a few minutes in game and I can report it runs sweetly at 1080p.

    Thanks for the feedback, I'm glad to hear that :)


    Oh, there doesn't seem to be a 'resume game' option after changing settings (unless I missed it).

    Oh, there is a small arrow at the top (in the top left corner). But alternatively you can also press ESC to get back.


    Feature request: change the player pick/hands pose. Like every other game with a pick, it's comical - no one runs around with a pick held like that and you swing it over your shoulder, not towards your face. I know the forearm would partially obscure the view but it would make first person view so much more realistic IMHO :D :D

    Do you maybe have a screenshot or an image about your suggestion? ^^ It's true that the current animation isn't realistic (same applies to most items actually), but sometimes it feels a bit odd if the item isn't properly visible in the first person view :thinking:


    EDIT: Sorry forgot to say, I checked it's not a filename issue ie renamed opus.so to libopus.so but that still causes a crash.

    Thanks for the info! Unfortunately we don't have any news either - we've updated our Ubuntu to the latest kernel version and it still works... but in the meantime we received another report of someone having the same issue. It doesn't affect all Linux players and we still don't know what's causing it exactly...


    One thing you could maybe try: What happens if you delete the "opus.so" from the plugins folder? Usually the game should then try to use the system lib (although maybe it doesn't find it due to the different name)


    Amazing!

    Congratulations! red51

    Thanks, it looks like it works now? :wat:


    I do have to ask though, is the paint roller intended to be working at the moment? I could use it, but nothing became painted. Also, is item placement in yet? I tried to put some bottles down in a specific place but they just kept shattering :verysad: .

    Yes, the paint roller is supposed to work ^^ But you can only paint objects with it atm, i.e. furniture and doors. Just press the RMB to change the color (there are only a few pre-defined colors available atm), then look at an object (e.g. the bed or the door) and hold your LMB


    About item placement: That's not fully implemented yet, so unfortunately there is no way to place them right now.... but we're working on it ;)

    It looks like the main issue is our binding for the default screenshot, which is also F12 - and it hooks the Steam screenshots, which seems to be the reason the game goes into gatling mode :lol: Will be fixed with the next hotfix (unfortunately it takes a few hours until it's ready, build times are now much longer compared to the Java version ||)


    As a workaround, changing the keybinding for "Screenshots" in the controls settings should do the trick :)

    I can probably help you a bit with this - if I copy libopus.so into ..../_New Version/Data/Plugins/ the game boots. Looks like a path issue :D Haven't played yet, thought you might want to know this asap though.

    Thanks for letting us know! This sounds like the opus.so shipped with the game doesn't work properly :thinking: We're currently updating our Linux rig to the same kernel version you have, hopefully this helps us to reproduce the issue

    Rofl. ich bin doch Kreativspieler. :D

    Naja, falls du mit wenig HP in den Creative-Mode gehst, bleiben die HP leider so :D


    Wie malt man eigentlich? Muss ich da erst einen Kurs belegen oder reichen meine Erfahrungen bereits aus?

    Du meinst das Terrain-Malen? Das sollte wie gewohnt funktionieren: gm 1, dann F5 und dann die 3


    Nur jetzt sitze ich da unten und komme nicht mehr rauf. Wie ging das noch mal mit dem fliegen ? Konsolenbefehl gm 1 will nicht.

    Fliegen sollte mit F2 funktionieren ;) gm 1 sollte aber eigentlich funktionieren :monocle:

    I'm glad to hear that! :) Setting it as Steam launch option should work too. Unfortunately we have no better solution for this atm (we also have a way to change the monitor within the game, but according to the log, Unity seemed to crash way earlier) :|

    However, we'll still try to reproduce this issue in order to be able to report it to Unity ;)

    Vielen Dank für das Feedback! :) :thumbup:


    Einzig die Grafikkarte dreht ziemlich hoch. Ich kam auf 78 Grad

    Ja, leider ist die neue Version deutlich fordernder als noch die Java Version :| Es gibt auch noch etwas Optimierungsspielraum, aber 78°C sind für eine Grafikkarte noch völlig unbedenklich ;)


    Der Wechsel der Tageszeit ändert zwar etwas die Sonnenpostion, aber die blasse Farbgebung bleibt bestehen.

    Danke für die Screenshots! Tatsächlich war wohl dein Lebensbalken sehr niedrig. Bei wenig HP färbt sich der Bildschirm langsam schwarz-weiß und die Ränder haben einen roten Farbstich (genau wie auf deinen Screenshots).

    Um sich zu heilen, kannst du heal in die Konsole eingeben :)

    Thanks for your feedback! :)


    Also, I have to nitpick about the look of the "milkyway" in the night sky unless it's established that we are on some far off world. But the milky way looks like two white fuzzy paint stroke against the starry sky. Here's the best I can find that represents its appearance to the naked eye:

    In fact it's not necessarily the milky way, instead it's just a more generic space texture :D We preferred that one over a regular star sky (like in the old version), even if it's not that realistic. But we'll think about changing that :)


    So i had to try and... any idea when Hell will be available? Are there plans to make that a vertical-layered biome like some other future underworld areas? :-D

    Unfortunately no ETA for that yet :silenced: We've done some preparations to hell but disabled it for the demo. About vertical-layered biomes, unfortunately we haven't implemented actual biomes yet (except some forests, which are technically also biomes), so I can't say much about that yet... but it's planned :)


    I'm going to see if I can make a video of this shortly, if the performance allows me. I kept experiencing slight stuttering as if its loading chunks or something

    Hmm... if performance is causing trouble, maybe create a new topic in the Help section with some information about your hardware (and your current config) :) Then we can check out what's going on there.

    Messias Grundsätzlich ist keine Neuinstallation notwendig, aber manchmal kann es helfen, Steam neu zu starten (denn manchmal dauert es etwas, bis jeder Steam Client Änderungen wie neue Branches bekommt) ^^ Aber freut mich, dass es jetzt funktioniert :thumbup:

    Thanks for the logs! It looks like Unity tries to run the game with resolution 0x0 :wat: It's difficult to say what's going on there... unfortunately the Linux version of Unity is suffering from lots of issues when it comes to the HDRP...

    Unfortunately this crash happens before the game is actually launched, to changing the config wouldn't help, but one thing you could try: Instead of disabling the smaller monitor, please try to launch the game with the command line argument -monitor 1 and see if it works better then.

    Ich finde keinen Weihnachtsbaum und Texturen finde ich auch keine.

    Es gibt einen kleinen "Spielplatz" - mit dem Befehl goto 0 0 0 kannst du dich dorthin teleportieren :D


    Nachdem ich ein paar Wettereffekte gewechselt habe, sind meine Farben jetzt blass, eher in Richtung Schwarz/Weiß gehend.

    Schwarz-Weiß? :thinking: War vielleicht schon fast Nacht? Oder evtl. einen Wettereffekt wie Nebel o.ä. gewählt? Sonst im Zweifelsfall bitte einfach einen Screenshot posten ;)


    den virenscanner kurz ausgeschaltet brachte die installation fertig.

    Oh, da bin ich erleichtert :thumbup:

    Tried to remap the movement control to the up/down/sideways arrows but it didnt take. When I went back into settings it had changed to "print" for all 4 directions.

    Oh that's strange :wat: We had a similar issue with the game recognizing "fake input" some time ago. It could be related to Unitys new Input system we're using (which is still suffering from various issue), but we'll check out what's going on there.


    Does it still get this wrong input after restarting your machine (no need to do that now, maybe just try it tomorrow or something like that)?


    Yup, opus.so is definitely present. Really looking forward to firing this up but I appreciate you'll probably have a whole host of issues to deal with for the majority Windows player base first.

    Unfortunately we couldn't reproduce it so far, but we're still trying to find out what's wrong. In fact this is the only received reports about two errors - the issue described by agiser and Groovaholic and your report (but I'm not sure if any other Linux player did run the game yet) :thinking:


    I think that the previous design of the launcher and the RW bulletin board looked better than the current one.

    You mean the Java Standalone launcher? Personally I don't like the design of the old standalone launcher very much :saint: Especially since it's causing trouble on various machines.... but well, there is no accounting for taste :D


    When talking about the bulletin board, do you mean the forum? We changed that design back in January ^^

    Ist das jetzt bei mir ein Fehler, wenn ich F12 drücke macht der immer gleich zwei Screenshots

    Das ist merkwürdig, das prüfen wir nochmal nach :)


    ich habe es gestartet, ein paar minuten lief es und dann hat sich das game geschlossen.

    in steam steht nun wieder "update benötigt"

    wenn ich es aber starten will kommt kurz darauf die meldung "festplattenschreibfehler"

    Oh, das hört sich nicht gut an =O :thinking: "Festplattenschreibfehler" kommt leider nicht von uns, sondern direkt von Steam - im schlimmsten Fall kann das wirklich bedeuten, dass es ein Hardwareproblem mit der Festplatte gibt :wat: Könnte aber auch sein, dass evtl. ein Anti-Viren-Programm Steam daran hindert, Daten herunterzuladen...


    Sieht schon super aus. Quali habe ich ganz hoch gedreht. Beim Gewehr muss das Visier neu justiert werden :D Projektil schlägt zu weit unten ein :D .

    Danke! Das mit dem Gewehr stimmt, das müssen wir noch etwas anpassen :saint:


    Vergiss meine Tunnelfräse nicht

    Hehe, auf jeden Fall :D

    I have to say that the graphics looks absolutely stunning. Thank you.

    Thanks for your feedback! :)


    Also, one question: after the Java version gets discontinued, will your release the source code of the Java version (and ideally release it under an open source license)?

    Unfortunately we have no plans atm to release the source code of the Java version :| But we'll think about that!


    ArgumentOutOfRangeException - Non-negative number required.

    We're looking into this issue!


    Thank you for the quick response. Doesn't work I'm afraid, another crash report sent. If it's related libopus is installed on my system.

    Bummer... :( Thanks for the new report! We'll check out what's going on there. It's apparently related to the opus lib (the "opus.so" which should be in the "Data/Plugins" folder) :thinking: Unfortunately we couldn't reproduce the issue on our Linux machine (which uses Ubuntu btw), but we'll check out if this is maybe related to libopus instead...

    Bin bisschen verwirrt, die Spielbare Demo ist die 0.96 Alpha ? Ich die Version über steam installiert und Einstellung -> Beta dann neue Version gewählt, war das so richtig ? Jedenfalls steht in der Liste hinter Rising World ein Unity. Daher nehme ich mal an, das ich die richtige Version installiert hab ;D

    Die Version der Demo ist 0.1 (auch wenn das nicht viel zu sagen hat) ^^ Wichtig ist, dass das Spiel unbedingt über die Steam-Bibliothek gestartet werden muss. Dann kommt ein kleines Fenster in welchem "New Version" ausgewählt werden muss um die neue Version zu starten (sonst startet die Java Verison).


    Dafür das bald Weihnachten ist habe ich den Baum auch schon gefunden, nur das die Türe kaputt war

    Hehe, danke für das Feedback! :) Was die Tür angeht: Die ist nicht kaputt, sondern abgeschlossen :saint:


    Ist es so gewollt, dass die Steine bei der Mine oder entlang des weges liegen nicht ins Inventar gehen aber der normale Fels vom Berg schon ?

    Naja, nicht direkt gewollt, aber das ist eher etwas wo wir uns noch keine weiteren Gedanken gemacht haben :drunk: Vermutlich ist es sinnvoll, dass man darüber auch Stein sammeln kann ;)

    Thanks, The game looks awesome, Great job! love the mouse wheel hot bar, had to figure it out! any way it must be me, I shoot like a stormtrooper. I couldn't shoot the bottles from point blank. the caves and mines are an awesome touch!

    Thanks for your feedback! The aiming needs a bit more fine tuning... but make sure you aim with the gun (holding RMB), otherwise it's really difficult to hit something (I guess it's better if we hide the crosshair while not aiming with the gun) ^^


    So take this with a grain of salt but I'm imagining there's a reason why this chunk is showing but others are not. I flew out and recognized some of it from your trello. I guess this is not a seed-generated chunk but a modified chunk. still should not be visible from a distance.

    This is a hard coded playground which is actually not part of the world :D We used it as playground for testing various things and originally wanted to remove it for the demo, but it could still be fun to explore that part so we kept it in for the first demo release ;)

    I feel like I've stepped into Red's personal home on a mountain. hehe

    Oops, please ignore all the empty beer bottles and guns :saint:


    Crashed immediately on start up (crash report sent) :(

    Thanks for the crash report! It looks like there are some issues with the opus codec (which is used for voice chat encoding). We'll check out what's going on there. As a workaround, please try this: open the config.properties file in the game directory (in the "_New Version" folder) with a text editor and set "Audio_VOIP" to false, then save the file and run the game again.


    Also I did get some sort of crash report that showed up for about 5 seconds then went away and the game loaded?? crash report was sent.

    Thanks a lot for your feedback and thanks for the crash report! We'll check out what's going on there! :)


    agiser This seems to be the same crash as reported by Groovaholic:thinking: Does the game launch if you try to run it again?