Posts by Avanar
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Real life, in my area there are lots of castles and ruins.
Also epic movies like lord of the rings. I'm one of the few persons who is disappointed by what Jackson made of this great story, characterwise and partially storywuse. But i admit the scenery is impressive.
I also read a lot and a good description of a building or area inspires me.
Lately i also use ai to get inspiration and it works very well
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Es geht aber nicht um den Creativmode sonder um den Survivalmode auf Servern. Es geht auch nicht darum wie viele Blöcke man aneinanderhängen kann. Es geht um die maximale Länge von Blöcken, welche man lang und schmal konstruiert wie zum Beispiel für Geländer auf unebenem Gelände mit schwankender Neigung/Gefälle oder bei längeren Treppen. Da finde ich die Länge von 5 einfach zu kurz. Es geht mir auch nicht darum diesen Maximalwert pauschal zu erhöhen um Material zu sparen, sondern lediglich um eine Achsenlänge, welche im Verhältnis zum Durchmesser länger als 5 sein kann. Das die "rechnerische" Größe von 125 (am Anfang des Threads) viel zu groß ist ist schon klar und auch nicht gewollt
Jo, bei dir aber ich glaub SonoBionda meinte was anderes. Oder zumindest hatte ich das so verstanden:
"Aber ich denke, man kann da nicht von 125 ausgehen (schließlich kann man im Kreativ Modus auch nur 32 Blöcke in eine Richtung bauen"
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Die Idee auf eine Gesamtbegrenzung und nicht ausschließlich auf eine Richtung finde ich gut. Aber ich denke, man kann da nicht von 125 ausgehen (schließlich kann man im Kreativ Modus auch nur 32 Blöcke in eine Richtung bauen). Und sehr wahrscheinlich stellt sich auch niemand einen Block von 5 x 5 x 5 in die Gegend (auch wenn er/sie es könnte)
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Ein Wert von 25, also 1 x 25 oder 5 x 5 wäre da m.M.n. angebrachter
Also in kreativ kann man 128 Blöcke in Reihe ziehen. Und du kannst in den Einstellungen einstellen ob du das In nur eine, in zwei oder drei Richtungen gleichzeitig tun kannst.
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Eine Universität die ich in MC schonmal gebaut habe (nach einer Bild-Vorlage) und in Rising World nun nach fast 10 Jahren nachbauen wollte. Ich finde es ist gelungen. Für den großen Turm habe ich auch noch 2 andere Varianten erstellt, wahlweise mit einem kupfernen Kuppeldach oder einem Gläsernen.
Es gibt noch keine Einrichtung aber der Gedanke ist:
Erdgeschoss + 1.-2. Stock: Eingangshalle, Unterrichtsräume, Galerie und ein Wintergarten/Cafeteria
3. Stock: Wohnbereich mit 2 DuschräumenTurm: Unterrichtsräume, sowie Bibliothek
Ich hoffe euch gefällt es
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A university that i have built, based on a picture, already in MC. Now after almost 10 years i wanted to reconstruct it in Rising World and i think the result is quite good. For the big tower i have created 2 variations. One with a copper-dome, the other with a glas dome.
There is no interior yet but the idea is:
Ground floor + 1.-2. floor: Entrance hall, classrooms, gallery and a wintergarden/cafeteria
3. floor: students rooms with 2 shower roomstower: classrooms and a library
I hope you like it
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Thank you
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a house boat... oooh yesss... im totally into that red51
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Unity version has changed you can move the selected area around and it stays visible now all the time, so just click on another area and use combo mouse button and shift to select the new area. 👍
yeeeeesss... i do know that
just that i could reset the area was new to me
now back to the other topics:
1. suggestion to introduce an undo-tool for placed building elements and objects
2. suggestion to be able to delete only specific block ID in the selected area
Thanks everyone for the answers. This community is great
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This is something i don't even think about because you can just hold down shift and click the mouse button and again the mouse button without holding down shift to reselect a new area, i agree the undo option should undo placing stuff also, this makes total sense.
i will try that as well. i wasn´t really aware of this function. iirc at some earlier point or maybe even in java the area resettet everytime i was done with the area tool and selected another one.
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Avanar I often have the misclick. Not really misclicked, but when I pull a quadrat while holding the mouse, I often have three rows on top of the other or more and not a comfortable way to remove it or an undo-command.
yes, exactly that is what i mean. Though you can reduce the risk by using the setting that allows a max of 2 directions to draw (i.e. you can draw only left + up, not in 3 directions). But still having to remove a wall where none should be is extremely annoying and tedious
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You press backspace to reset the selection area, if this isn't working then you've either changed your keybind or have a corrupted file.
Backspace then. I'll try it. Thanks
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And if you're in the Config SPRisingWorld\_New Version\config.properties or MPRisingWorldDedicatedServer\server.properties the Undo values increase?
The Undo is in Time and Quantity limited, and after a relogin also set back, as far as I know.Hm - i guess i didn´t describe my issue very well. I don´t have a problem with the Undo-command. not at all.
My problem is:
whenever i use any area tool (regardless if delete-tool or area-select) and execute any action (delete or alter the area) the function works fine. But the marked area remains. I need to manually move the frame of the area to another place, or log out and back in in order to delete / alter another area.
My suggestion is:add an undo-command with which you can undo any block or object that you have placed. current undo can only undo destruction, but not building action. I sometimes draw a line with blocks but then miss-aim or miss-click and suddenly i have a huge wall right inside my building. Obviously if i use the area-tool to delete that i would also delete the building i built on purpose, not just the wall i built accidentally.
I also suggest to add the possibility to delete only specific objects or block id witin the marked area -
I'm not sure if I understood you correctly but there are two ways to get rid of the markings. You can either switch to F4 and back to F7 (or what ever) then the area shouldn't be marked anymore. Or you press backspace which is the easiest way.
I know how it works, or how it should work. But for me it does not reset unfortunately. A bug I guess
There is an "undo" command that deletes the last constructions or deleted constructions if desired. To uncheck, use the backspace key.
I know. But i suggested a command that undoes the last set element.
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Hi red51
not for the first time my clumsy fingers have messed up a building by accidentally clicking in the wrong moment. Instead of just 1 line of blocks i suddenly have a huge horizontal or vertical wall. But since it is in the middle of my building i can´t use the deleting tool as it is. I have to chop away everything manually - even though im playing in creative mode
My suggestion and request is:
1. either apply the "undo" command (or a similar version of it specifically for undoing a building command, i.e. undobuild)
2. or let us use the deleting tool (area) only for a specific block id. we can already delete only blocks, only objects or only vegetation, why not only block id xyz?Aside that i have to restart the game each time i used any type of area tool. If i use it a 2nd time the same area i marked the first time is still marked and i have to manually move it from its position. That is quite annoying. Similar its for the block-rotation. I have just once tried the function to set a checkbox for allowing the game to keep the rotation on a block. I didn´t like it and undid the check. But the game is still applying the function. Even after meanwhile multiple restarts. Very annoying
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Dann hast du echt was verpasst
. Das Kloster ist dir echt gut gelungen und ich konnte noch was lernen dass manche moderne Texturen nicht mehr so modern wirken wenn man die Textur größer skaliert
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da ich gerne große Gebäude baue gefällt es mir nicht wie repetitiv die Standardskalierung wirkt. Daher mach ich das allermeiste mit 4x oder 2x. Erstmal wirkt das ungewohnt und komisch aber wenn man am Ende eine große Fläche hat sieht das bedeutend besser aus, finde ich.
Danke fürs Lob -
Hab ich tatsächlich nie gespielt
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diese befestigte Siedlung habe ich für meine neue Welt gebaut. Im Innenbereich sind viele Möglichkeiten gegeben die Einrichtung nach eigenem Belieben zu gestalten. Kann auch als Klosteranlage genutzt werden.
I built this fortified settlement for my new world. Inside the buildings there is lots of possibilities to add or design the Interieur as you like it. It can also be used as Monastery -
That table with the glass surface... it reminds me of my aunts table she has in her living room. I like that style
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Avanar Das sind sehr gute Tipps
Ich bin gerade dabei ein Toll zu schreiben der mir Rising World Daten in (Json) Alpaca-Datenformat generiert.
Das Alpaca-Format ermöglicht es dem Trainingsmodell, auf strukturierte Weise zu lernen, wie es auf verschiedene Arten von Anweisungen reagieren soll.
Kann auch in z.B. "text-generation-webui" verwendet werden.
Siehe auch: "Alpaca dataset from Stanford", "Text generation web UI", HF dataset: alpaca-cleaned-de
Avanar Hast du zufällig auch Erfahrung mit nachtrainieren von LLM´s ?
Trainingsdaten Beispiel: training_data_Beispiel.json, es ist nur ein Ausschnitt / wenig Daten
ne, leider nicht
Ich darf von meiner Arbeit her an einem Projektteam teilnehmen, dass mit dem MS Copiloten arbeitet, daher hab ich ein wenig Erfahrung mit Prompts. Mein Standard-Prompt für meinen Usecase geht über 2 volle Seiten
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Bei den KI kommt es auf das Prompt an. Je detailierter das Prompt, je eindeutiger desto besser sind die antworten. Schreibe am Besten nicht alleine was du fragen möchtest, sondern auch wie du es ausgegeben haben willst. Z.B. füge mit hinzu dass du nur Fakten haben möchtest die in der Quelle auch verfügbar sind, keine Interpretationen. Am Besten schreibst du auch noch was die KI tun soll wenn sie keine Antwort finden kann oder diese unklar ist