Also den Gesetzen der Physik folgend müsste es in der Hölle eisig kalt sein.
Posts by Avanar
A small new update is available now!
Update: The standalone should now be available! Sorry for the delay!
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Hallo red51
Die Bilder auf Trello sind ja unglaublich! Kein Wunder das ihr so intensiv mit der Weltgeneration beschäftigt wart. Wirklich beeindruckend!
Vor allem hat mich das hier umgeworfen:
https://trello.com/1/cards/5d3…ed9/download/cave-ice.jpgDiese Eishöhle ist der Hammer!!
Auch wenn noch nicht alle Biome in dem Update Einzug finden, werden Höhlen (wie die Eishöhle) dann schon dabei sein?
Danke für all euere Mühe! Es lohnt sich!!




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Currently you only get damage from fire, but since the fire in the smelter is basically out of reach, this isn't implemented for furnaces yet... but it's true that the exhaust gases would be extremely hot in reality, so it makes sense that the player gets damage if he stands right on top of a furnace. We will change that with the next update

I can already see the complaints of people getting burned while refilling the coal into the smelter

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Excellent! For a game that is pretty heavy on keyboard use it seems to make sense especially when crafted items will often need to be transferred immediately to the hotbar, it's just one less step.
if there is an empty space in the hotbar a crafted item will automatically be dropped in the hotbar. in crafting you double click the item you like (+the shape in case of building elements) and then its in your inventory. afaik there is no drag&drop. so even if you can open the inventory while in crafting menu you still can´t place a crafted item where you like and still have to go to the inventory to do that.
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Yep
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Yes but when you're in the crafting menu you can't press 'E' to go directly to inventory... can you?
No. But simply pressing esc solves the problem. Not a big deal imo
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Display More
In der Regel mach ich das auch so,
da die Treppe aber später frei in der Luft hängt,
wäre es doof, wenn der Teppich auch von unten zu sehen ist.
Und mit dem modularen andocken hab ich ja gearbeitet, mir geht es um die Ausrichtung im Anschluss.
Die Treppe dient nur als Beispiel, habe den Teppich eh bereits fertig verlegt.
Sorry, vermutlich bin ich zu doof aber ich versteh das Problem nicht und was du mit "Ausrichtung im Anschluss" meinst. Man kann doch einen Block z.B. auf 0.01 Dicke stellen und dann mit dem Andocken einfach ans vorherige Bauteil anknüpfen. Das geht super easy.
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Das kannst du aber nicht am runterladen erkennen. Ich finde sie ausnahmslos toll und sehr gut gebaut. Aber ich lade sie, noch, nicht runter weil ich im Moment noch keine Verwendung dafür habe.
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Bin nicht sicher ob ichs verstanden habe. Sowas mach ich immer mit dem modularen andocken.
Bzw mach ich verkleidungen eher selten und baue gleich mit dem Stein den ich will. Oder färbe es mit dem Roller ein
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It's true that the first release won't contain collision between water and construction elements... so for now water will only collide with terrain

However, this is definitely on our to-do-list
A dedicated water update is planned for the future which will improve the water visuals (it will add 3d waves etc), but it will also introduce collisions with construction elements. It will have some limitations though (for instance, water would not collide with very small or thin construction elements), but an underwater base will be definitely possible then (actually in creative mode it will already be possible to create an underwater base after the world update, but it requires the usage of static water, which will only be placeable in creative mode)And will the regular water collide with static water?
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Evtl könnte man jeder Blaupause tags zuordnen. Und dieser Blaupausen Container im inventar wäre dann ein extra Objekt das man herstellen müsste und dann auswählt welche Tags da rein kommen.
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red51 könnte man Blaupausen einem bestimmten Thema oder so zuordnen? Wenn dann mehr als eine bp eines Themas erstellt wird, werden diese automatisch zu einem "set" zusammengefügt und braucht sowohl im inventar als auch in der tool Bar nur einen slot.
Beim Erstellen könnte man dann das rad über c nutzen um die gewünschte bp auszuwählen
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Whats wrong with a screenshot? But you could use Windows Snipping Tool as well
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I now wonder if I somehow missed the 'shift + Page up / Down' portion, IF Avanar mentioned it. It worked, and I'm happy it worked. This is fine now, I'm happy. Thank you red51, and thank you guys.
I may be a little tipsy during this exact posting, I just want to say this is awesome. Works as mostly intended and desired. A few flaws, though is nice. I'll try to work on this more when I have time and not so tipsy.

Labour Day, and I'm planning something special.Yes, he did - on Discord

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Nah, with surface edit you just stretch it and could make it more pointy or broad at the one side
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Should be Shift and page up.
Yes, i think too. But if he has the grid active the extension might be into the wall instead of towards his direction
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Hm. Based on your pic maybe try to disable the grid if it was active.
I think then it should work
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Is your problem to extend the building element or to keep this shape?
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Sieht toll aus, lenko. Sehr aufwändig