Posts by Avanar

A new update is now available, introducing "Points of interest" and many more changes!
Latest hotfix: 0.9 (2025-11-05)

    It's true that the first release won't contain collision between water and construction elements... so for now water will only collide with terrain :/


    However, this is definitely on our to-do-list ;) A dedicated water update is planned for the future which will improve the water visuals (it will add 3d waves etc), but it will also introduce collisions with construction elements. It will have some limitations though (for instance, water would not collide with very small or thin construction elements), but an underwater base will be definitely possible then (actually in creative mode it will already be possible to create an underwater base after the world update, but it requires the usage of static water, which will only be placeable in creative mode)

    And will the regular water collide with static water?

    Evtl könnte man jeder Blaupause tags zuordnen. Und dieser Blaupausen Container im inventar wäre dann ein extra Objekt das man herstellen müsste und dann auswählt welche Tags da rein kommen.

    red51 könnte man Blaupausen einem bestimmten Thema oder so zuordnen? Wenn dann mehr als eine bp eines Themas erstellt wird, werden diese automatisch zu einem "set" zusammengefügt und braucht sowohl im inventar als auch in der tool Bar nur einen slot.

    Beim Erstellen könnte man dann das rad über c nutzen um die gewünschte bp auszuwählen

    I now wonder if I somehow missed the 'shift + Page up / Down' portion, IF Avanar mentioned it. It worked, and I'm happy it worked. This is fine now, I'm happy. Thank you red51, and thank you guys.


    I may be a little tipsy during this exact posting, I just want to say this is awesome. Works as mostly intended and desired. A few flaws, though is nice. I'll try to work on this more when I have time and not so tipsy.:drunk:


    Labour Day, and I'm planning something special.

    Yes, he did - on Discord ;)


    Ich sprach nicht von Pflanzen als Blaupausen, sondern von der Direktskalierung. Das war ein Hinweis darauf was kommen wird, nicht wie es im Moment gemacht werden kann. Sind zwei Sätze. Ich hätte einen Absatz setzen sollen. ^^ Ich nutze dazu lieber den Size-Befehl als etwas mehrmals zu blaupausen.


    Ich glaube red hatte dazu mal geschrieben, dass das dazu verleiten könnte zu viele Objekte auf einem Raum zu platzieren und damit die Performance in den Keller zu drücken.

    Avanar Mir ging es nicht spezifisch um Rising World sondern um das frühe Stadium von Spielen im Allgemeinen.

    Schon klar. Aber da rw Java ja unterstützt wird stimmt dein Argument ja nicht.


    Was nicht unterstützt wird sind inoffizielle Versionen die an sich noch unfertig sind.

    Die Java Version ist auch nicht offiziell, sondern eine Alpha-Version. Ich meinte es ist schade, dass manche Serveranbieter frühe Spielversionen nicht unterstützen. Ob Alpha oder Beta, das ist alles Wortklauberei, nicht mehr. ^^


    Irgendwie hast du meinen Kommentar komplett falsch verstanden.


    Ne, ich glaub du hast mich falsch vestanden. Denn Nitrado & Co bieten ja Serverhosting für RW Java an. Es geht also nicht um das EA-Stadium. Die Unity version wird wohl häufig nicht gehostet, weil es keine offiziell beworbene Version ist. Eher sowas wie eine Alpha einer Alpha.

    Sobald die Unity-Version die offiziell verkaufte und beworbene ist wird es sicher möglich sein diese auch bei Nitrado & Co. zu hosten. Allerdings vermute ich dass dann der support für die Java-Version eingestellt wird.

    Some people mentioned that official discord will take a lot of time from game development, but from my own experience Discord will not consume development time - it is possible to chose some volunteers as moderators and allow them to do most moderation work. Discord is a good place for community to discuss things, and sometimes (but not always) it works better then forums. That's why some projects have both Discord and Forum (Minetest, for example, or some large mod projects)


    The problem with such approach is that the owner of server has a full control over it, and if he is not one of game developers - there can be consequences. For example he can abandon server, and if server don't have moderators - it will sink in spam, fishing links and other bad things. Or he can become mad at one moment and do something really bad with server or its members. The best solution is when the owner of the server is, well, same person as the owner of the game, and moderators are his trusted people who take care of server while dev is working on the game. In that case both problems will be solved together as in case of any conflict the server owner can easily solve it, and even if one of moderators will lost his control - effectively solve it


    The thing is not to bundle the community (for that there is already an unofficial Discord server with mods). Its to communicate background-information, behind the scenes infos, planned features, estimated release dates, etc. So whoever is moderating the channel would need to get a deep inside view in those details. I understand that this is also additional effort for the devs and at the same time they open their internal schedules to someone they probably don´t know in person.

    Nah, i get why Red is not opening such a channel. He would have to handle that one additionally to his regular tasks. But i really wish JiW would grow with the sales of RW so they can hire someone. Either for community works or to shove Red free for such tasks.