EN: The previous update changed the format of many textures. In most cases we use DDS Textures now. Due to this change, all old texturepacks are no longer compatible with the game, and need to be converted. Below you find information about all important game folders that contain DDS Textures, together with information about the used compression, and texturedimension (Note: In some cases there are two versions of a texture, a high and low resolution version).
There are several tools out there that can be used to create DDS Textures, for example the Nvidia Photoshop Plugin
Note: There will be more changes in the future, as long as the game is in alpha. Especially the textures in "Items" and "Player" folders will change once the new items and playermodel are ready.
DE: Das vorherige Update hat das Format vieler Texturen verändert. In den meisten Fällen nutzen wir nun DDS Texturen. Aufgrund dieser Änderung sind alte Texturenpacks nicht länger kompatibel mit dem Spiel, und müssen Konvertiert werden. Unten finden sich Informationen über alle wichtigen Spielverzeichnisse, die DDS Texturen beinhalten, zusammen mit Informationen über die verwendete Kompression, und Texturauflösung (Hinweis: In manchen Fällen liegen zwei Varianten einer Textur vor, eine hoch und niedrig auflösende Version).
Es gibt mehrere Tools um DDS Texturen zu erstellen, z.B. das Nvidia Photoshop Plugin
Hinweis: Es wird in Zukunft noch weitere Änderungen an den Texturen geben solange das Spiel sich in der Alpha befindet. Besonders die Texturen in "Items" und "Player" werden sich ändern sobald die neuen Items und Spielerfigur fertig sind.
Folder | Compression | Dimension |
Constructions | DXT1 | 256x256 and 512x512 |
Fluids | DXT1 | 512x512 |
DXT1 | ||
Objects | DXT1 | 512x512 |
Objects/Mask | DXT3 | 512x512 |
Plants | DXT3 | 512x512 |
Vegetations/Barks | DXT1 | 512x1024 |
Vegetations/Fruits | DXT3 | 512x512 |
Vegetations/Leaves | DXT3 | 512x512 and 1024x1024 |
Vegetations/LOD | DXT3 | 512x512 |
Vegetations/Plants | DXT3 | 256x512 |
World* | DXT1 | 1024x1024 |
World/Ores* | DXT3 | 1024x1024 |