How to Create a Blueprint...

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  • well done


    I think we need a "How to for beginners in Rising World" with commands, Cheatcodes and sequences of Doing. These explanations are widespread in the forum.


    Sometimes anyone forgots some, so he/ she can look there for a short memorization.


    Creating a blueprint / Blaupause herstellen


    [^] item blueprint 64 or crafting with mining gold, ... / oder herstellen durch Goldabbau, ...

    Follow the HUD . . . . . . . . . [^] hud (ON / Off command)
    Folge der Bidschirmanzeige
    left mouse button - starting point
    linke Maustaste - Startpunkt
    Moving: arrow buttons ; page up / down
    Bewegen: Pfeiltasten; Bild hoch/ hinunter
    left mouse button - ending point
    linke Maustaste - Endpunkt
    moving: like starting point
    Bewegen: wie Startpunkt
    Set: right mousebutton
    Setzen: rechte Maustaste


    [ ] keyboard button / Taste


    like this. May be


    Creating a blueprint / Blaupause herstellen


    [^] item blueprint 64 or crafting with mining gold, ... / oder herstellen durch Goldabbau, ...
    Follow the HUD . . . . . . . . . [^] hud (ON / Off command)
    Folge der Bidschirmanzeige

    is enough.

  • Cheatcodes1
    Cheatcode2
    Cheatcode3




    Following: I hope you don't need the german explanation, because these are english commands.





    copy + paste it to a ___.txt

  • [spoiler]


    Grundlegendes
    Spielmodus
    setgametype [0/1 oder survival/creativel] bzw.
    gm [0/1 oder survival/creative]
    0->Survival
    1->Creative



    Setzt dein aktuelles Inventar zum neuen standard Spawninventar
    setinventory



    Kickt einen Spieler (Grund ist optional)
    kick [SPIELER] [GRUND]
    anderen Spieler zum Admin machen
    makeadmin [SPIELER]
    anderem Spieler Admin-Rechte entziehen
    revokeadmin [SPIELER]



    Spieler-Infos abfragen
    getplayerinfo [SPIELER] [ip|info|dbid]
    ip->IP-Adresse
    info->allgemeine Infos(Position, Leben, Hunger, schläft?, ...)
    dbid->ID in der Datenbank



    Server-Informationen abfragen
    getserverinfo [memory|worldstatus|systemtime|gc|chunkhash]
    memory->Infos über Arbeitsspeicher
    worldstatus->Infos über die Welt
    systemtime->Datum und Zeit
    gc->Abfallsammlung aufrufen(ka wozu das gut ist)
    chunkhash->Chunkhash des Clients und des Servers(auch ka wozu dat gut is)



    Ändert die aktuelle Ingamezeit
    tod [0-23]
    oder
    settime [0-23] [0-60]



    wireframe: schaltet Wireframemodus an/aus, hilfreich um manchmal Höhlen zu sehen o.ä.



    Suizid begehen: kill
    stellt den Objekt-Debugmodus an/aus(hilfreich wenn sich Objekte nicht entfernen lassen): fixconstructionrange



    GUI und Chat anzeigen/nicht anzeigen: hud



    fps anzeigen: fps oder showfps
    report-Datei anlegen(wichtig wenn ihr Hilfe von den Devs braucht) report
    Hilfe(funktioniert aber igw nicht): help oder h
    Spiel beenden: quit oder q oder exit
    Teleport; zum Spawnpunkt teleportieren: goto #spawn:
    zu Spieler teleportieren: goto [SPIELER]
    zum Weltenursprung teleportieren(Punkt 0;0;0): goto #origin
    zu einem bestimmtem Punkt teleportieren: goto [x] [z] oder goto [x] [y] [z]
    zu Mark-Position teleportieren: goto #mark
    Spieler1 zu Spieler2 teleportieren: teleport [SPIELER1] [SPIELER2]



    Spawnposition auf aktuellen Position ändern: setspawn
    Mark-Position festlegen: savepos oder setmark oder mark
    Positionieren optimieren: Ändert den Winkel beim rotieren
    setconstructionrotation [low|default|high|veryhigh|x]
    oder
    setr [low|default|high|veryhigh|x]
    low -> 45°
    default -> 15°
    high -> 5°
    veryhigh -> 1°
    x -> [x]°



    Ändert die Genauigkeit beim manuellen positionieren mit Strg
    setconstructionposition [low|default|high|veryhigh|x]
    oder
    setp [low|default|high|veryhigh|x]
    low -> 20 percision
    default -> 10
    high -> 5
    veryhigh -> 1
    x -> [x]
    400 ? 1 Blocklänge



    Tiere spawnen lassen



    Ziege: spawnnpc goat
    Schwein: spawnnpc pig
    Kuh: spawnnpc cow
    Schaf: spawnnpc sheep
    Bär: spawnnpc bear
    Elch: spawnnpc moose
    Hase: spawnnpc rabbit
    Fuchs: spawnnpc fox
    Huhn: spawnnpc chicken
    Pinguin: spawnnpc penguin
    Giraffe: spawnnpc giraffe
    Elefant: spawnnpc elephant
    Nashorn: spawnnpc rhinoceros
    Tiger: spawnnpc tiger
    Jaguar: spawnnpc jaguar
    allgemeine Syntax
    item [NAME] [ANZAHL] [VARIATION]
    oder
    object [NAME] [VARIATION]



    NAME: name des Items/Objekts in Englisch
    ANZAHL: Anzahl (1 bis 127)
    VARIATION: Erfolgt in Angabe einer ID, welche das Material oder den genauen Typ bestimmt



    Bsp. 1: item block 20 76 -> erstellt 20 Blöcke des Materials 76



    Bsp. 2: object radiator 1 -> erstellt einen langen Heizkörper
    Bsp. 3: object radiator 0 -> erstellt einen kurzen Heizkörper
    von der Blockbank
    Block: item block [ANZAHL] [ID]
    Halbblock: item halfblock [ANZAHL] [ID]
    Zylinder: item cylinder [ANZAHL] [ID]
    Halbzylinder: item halfcylinder [ANZAHL] [ID]
    Rampe: item ramp [ANZAHL] [ID]
    Bogen: item arc [ANZAHL] [ID]
    Stufe Typ 1: item stair1 [ANZAHL] [ID]
    Stufe Typ 2: item stair2 [ANZAHL] [ID]
    Stufe Typ 3: item stair3 [ANZAHL] [ID]
    Pyramide: item pyramid [ANZAHL] [ID]
    Rampenecke: item rampcorner [ANZAHL] [ID]
    Halbe Rampenecke: item rampcornerhalf [ANZAHL] [ID]
    Innere Rampenecke: item rampcornerinner [ANZAHL] [ID]
    Treppenecke: item stair1corner [ANZAHL] [ID]
    Innere Treppenecke: item stair1cornerinner [ANZAHL] [ID]
    Item rampcornerhalf = Halbe Rampenecke
    Item rampcornerinner = Innere Rampenecke
    stair1corner = Treppenecke
    stair1cornerinner = Innere Treppenecke
    object workbench2 = Werkbank II (für bessere Leuchten)




    Bauelemente
    Holzlatte: item woodplank [ANZAHL] [ID]
    Holzpfosten: item woodbeam [ANZAHL] [ID]
    Fenster Typ A: item window1 [ANZAHL] [ID]
    Fenster Typ B: item window2 [ANZAHL] [ID]
    Fenster Typ C: item window3 [ANZAHL] [ID]
    Fenster Typ D: item window4 [ANZAHL] [ID]
    Glasscheibe Typ 1(normal): item glasspane [ANZAHL] 0
    Glasscheibe Typ 2(gestreift): item glasspane [ANZAHL] 1
    Glasscheibe Typ 3(wellig): item glasspane [ANZAHL] 2
    [nicht freigegeben]Holzdreieck: item woodplanktriangle [ANZAHL] [ID]



    Absperrungen
    Absperrung: object roadblock1
    Schranke: object barrier1
    Leitkegel: object cone1
    Leitpfoste: object delineator



    Barren
    Eisenbarren: item ironingot [ANZAHL]
    Kupferbarren: item copperingot [ANZAHL]
    Alluminiumbarren: item aluminiumingot [ANZAHL]
    Silberbarren: item silveringot [ANZAHL]
    Goldbarren: item goldingot [ANZAHL]
    Wolframbarren: item tungsteningot [ANZAHL]
    Cobaltbarren: item cobaltingot [ANZAHL]
    Mithrilbarren: item mithrilingot [ANZAHL]
    Orichlacumbarren: item orichalcumingot [ANZAHL]
    Javaniumbarren: item javaniumingot [ANZAHL]



    Rohstoffe
    Stein: item ore [ANZAHL] 3
    Holz: item lumber [ANZAHL]
    Stock: item stick [ANZAHL]
    Wolle: item wool [ANZAHL]
    Stoff: item cloth [ANZAHL]
    Geweih: item antlermoose [ANZAHL]
    Grasshalm: item grass [ANZAHL]



    Baumstammstücke
    normaler Baumstamm: item treelog [ANZAHL]
    Fichten Baumstamm: item treelogspruce [ANZAHL]
    Birken Baumstamm: item treelogbirch [ANZAHL]
    Weiden Baumstamm: item treelogwillow [ANZAHL]
    Ahorn Baumstamm: item treelogmaple [ANZAHL]
    Apfelbaum Baumstamm: item treelogapple [ANZAHL]
    Zitronenbaum Baumstamm: item treeloglemon [ANZAHL]



    Beleuchtung
    Fackel: item torch [ANZAHL]
    Taschenlampe: item flashlight [ANZAHL]
    Stablampe: item sticklight [ANZAHL]
    Fa ckelhalterung: item torchmount [ANZAHL]
    Fa ckelhalterung(Wand): item torchwallmount [ANZAHL]
    Fa ckelhalterung(Holz): item torchwoodmount [ANZAHL]
    Gartenfa ckel: item bambootorch [ANZAHL]
    Jack O'Lantern: item jackolantern [ANZAHL]
    Große Fa ckel(Metall): object bigmetaltorch1
    [nicht freigegeben]große Vasenfa ckel: object vasetorch1
    [nicht freigegeben]Steinfa ckel-Behälter: object stonetorch1
    [nicht freigegeben]Steinfa ckel-hoch: object stonetorch2
    Laterne(Decke)-viereckig,Feuer: object lantern1t
    Laterne(Decke)-viereckig,Lampe: object lantern1g
    Laterne(Decke)-rund,Feuer: object lantern2t
    Laterne(Decke)-rund,Lampe: object lantern2g



    Lampe(rot): object lamp1 [ID]
    Lampe(weiß)-Decke: object lamp2
    Lampe(weiß)-stehend: object lamp4 [ID]
    Tischlampe: object lamp5
    Lampe(weiß)-Wand: object lamp6
    Stehlampe: object lamp7
    einfache Lampe: object lamp8
    Lampe(weiß)-Leuchtstoffröhre: object lamp9
    Deckenlampe: object lamp10
    Deckenlampe-dünner: object lamp11
    Schreibtischlampe: object lamp12 [ID]
    Tischlampe-modern: object lamp13
    Kronleuchter: object chandelier1 [ID]



    Sorry, ????el wird als Schimpfwort erkannt also musst ich Fa ckel schreiben



    Blumen
    lila Blume:item flower1 [ANZAHL]
    weiße Blume: item flower2 [ANZAHL]
    orange Blume: item flower3 [ANZAHL]
    blaue Blume: item flower4 [ANZAHL]
    gelbe Blume: item flower5 [ANZAHL]
    rote Blume: item flower6 [ANZAHL]



    Bodenmaterialien/Erze
    Stein: item ore [ANZAHL] 0 / item ore [ANZAHL] 3 / item ore [ANZAHL] 17
    Erde: item ore [ANZAHL] 1
    Gras: item ore [ANZAHL] 2
    Kies : item ore [ANZAHL] 4
    Stein(aber anderes Aussehen): item ore [ANZAHL] 5
    Unbekanntes Erz 6(dunkelbraun);
    Ackerland: item ore [ANZAHL] 6
    Schlamm: item ore [ANZAHL] 7
    Schnee: item ore [ANZAHL] 8
    Sand: item ore [ANZAHL] 9
    trockene Erde: item ore [ANZAHL] 10
    Sandstein: item ore [ANZAHL] 11
    Ton: item ore [ANZAHL] 12
    Kohle: item ore [ANZAHL] 15
    Höllenstein: item ore [ANZAHL] 16
    Eisenerz: item ore [ANZAHL] -101
    Kupfererz: item ore [ANZAHL] -102
    Alluminiumerz: item ore [ANZAHL] -103
    Silbererz: item ore [ANZAHL] -104
    Golderz: item ore [ANZAHL] -105
    Wolframerz: item ore [ANZAHL] -106
    Kobalterz: item ore [ANZAHL] -107


  • to many words --> 3 parts



    That 's what I found.

  • Wow! That's great. I'm going to have to get myself organized and get this info worked into my tutorials! I've decided to update My BP video as well. I'm much more familiar with this stuff now. Thank you for all the commands, this will come in very handy. I'll post a link to the info page I make.

  • In creative mode I used a blueprint item to create something, now I want to create another blueprint but when I equip the blueprint item it only wants to make the last thing I created and I'm not sure how to switch it without destroying the blueprint item and creating a new one... Hope that makes sense. Anyone know how to switch blueprint plans?

  • for placing blueprints you can press the J key then select an item from your list and then place it you can then repeat the process for a second item by opening the journal again and selecting the other item from the list.


    If you want to create a new blueprint after having placed one you can either destroy and create a new blueprint item or drop it (default Q key) and pick it back up.

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