Hi community,
This is a really simple plugin to add custom static mdoels to your world. Easily place a file with the extension '.model' in the plugins folder. Here you can pass certain parameters that describes the model.
Here's a list of all parameters:
model | text | Path to the model (.obj) file; mandatory parameter |
texture | text | Pfad to the texture (.dds) file; mandatory parameter |
px,py,pz | float number | position x, y and z |
rx,ry,rz | float number | rotation x, y and z |
scale | float number | scale factor |
world | text | world in that this model should be playced; if not set in every world |
lighting_enabled | true/false | sets whether this model is affected by light or not |
colisionShape | none/mesh/default | selects the collision shape of the model; 'none' means you can go through it, 'mesh' creates a accurate collision shape(computationally intensive) and 'default' creates a 'hull collision shape', a simplification of 'mesh' |
Hier mal ein sehr einfacher Plugin um eigne statische Modelle hinzuzufügen. Platzieren Sie einfach eine Datei mit der Endung '.model' im plugin Ordner. In dieser können verschiedene Parameter übergeben werden die das Modell beschreiben.
Hier ist eine Liste aller Parameter:
model | Text | Pfad zu Modelldatei (.obj); Pflichtparameter |
texture | Text | Pfad zur Texturdatei (.dds) file; Pflichtparameter |
px,py,pz | Gleitkommazahl | Position x, y und z |
rx,ry,rz | Gleitkommazahl | Rotation x, y und z |
scale | Gleitkommazahl | Skalierungsfaktor |
world | Text | Welt, in der dieses Modell platziert wird; wenn nicht gesetzt wird es in allen Welten platziert |
lighting_enabled | true/false | wird das Modell von Licht beeinflusst oder nicht? |
colisionShape | none/mesh/default | wählt das Kollisionsmodell; 'none' heißt dass man durch das Modell durchgehen kann, 'mesh' erstellt ein modellgetreues Kollisionsmodell(rechenaufwändig) und 'default' erstellt ein 'hull collision shape',eine Vereinfachung von 'mesh' |