[Plugin] Animal Breed Master - Viehzuchtmeister V0.81.1


  • Belohnungssystem - reward system:



    Deutsch:
    Dieses Plugin ermöglicht es dir, Tiere zu halten, zu füttern und zu züchten.


    Changelog:


    Beschreibung (Auszug, vollständig s. readme_de.txt):


    Anmerkung: Mounts werden derzeit nicht unterstützt!



    English:


    This plugin enables you to keep animals, feed them and to breed offsprings.


    Changelog:


    Description (excerpt, for full text see readme_en.txt):


    Note: Mounts are currently not supported!


    Latest release:




    V0.81.1: compatibility release


    V0.81: modified cmd: listranchers, new cmds: gotoanimal, goback


    V0.80: new interaction: release animal, several new admin commands

  • Jetzt wäre ein Art Plugin Manager nicht schlecht und wenn auch nur um eine Übersicht über die Plugins zu bekommen, die bei sich laufen bzw. auf dem Server.


    Nachtrag: Also das mit dem Nudelholz finde ich echt krass *gg

  • Habe es mal auf unseren Testserver gelegt, mal sehen wie es im MP funktioniert.

    Ich hab Plugin eben auf unserem Testserver ausprobiert. Es hat einwandfrei funktioniert.


    Ich bin schon gespannt, wie gut es funktioniert mit mehreren Spielern gleichzeitig.
    Im Sekundentakt werden sämtliche Interaktionen aller Spieler (online) verarbeitet, sollte aber eigtl. keine Probleme bereiten.


    Und da ja nun demnächst eure Tier-Population dramatisch anwachsen wird 8o , wäre es interessant zu beobachten, wann erste Rauchschwaden aus dem Server hervorquellen! :D
    Notfalls muss dann eine Notschlachtung durchgeführt werden (für die nächste Grill-Party)!


    Ich selbst habe nur mit einem Spieler testen können, mit ca. 40 Tieren und noch keine Probleme gehabt!

  • Als nächstes Feature habe ich geplant, ein kleines Belohnungssystem einzubauen.
    Wer dann fleißig für Nachwuchs sorgt, erhält ein seltenes Tier (vllt. eine Ratte? oder ein Minischweinchen?).



    As a next feature, I planned to include a small reward system.
    If you care for plentiful new offsprings, you receive a rare animal (perhaps a rat? or a minipig?).

  • Ich weiss nicht, wenn ich mich an Minecraft erinnere, dann waren eine herrschaft von tieren immer ein problem für den Server, vielleicht wären 20 oder 25 fürs erste genug, weil 25 von Elefanten oder gar Tiger, das könnte zu spannnungen unter den Tieren kommen *gg 8o

  • Ich weiss nicht, wenn ich mich an Minecraft erinnere, dann waren eine herrschaft von tieren immer ein problem für den Server, vielleicht wären 20 oder 25 fürs erste genug, weil 25 von Elefanten oder gar Tiger, das könnte zu spannnungen unter den Tieren kommen *gg


    n der AnimalBreedMaster.prefs.xml kannst du die maximale Anzahl Tiere je Spieler einstellen.
    Trage einen angemessenen Wert ein, erlaubter Bereich ist zwischen 1 und 1000, Standard ist 50:


    Das muss jeder Serverinhaber selbst wissen, es gibt dazu ja eine Einstellmöglichkeit.
    Also sehe ich da keine Probleme.


    Wenn jemand 20 Tiger haben will, dann soll er doch. Dass es Rudelkämpfe gibt, wäre mir jetzt neu.

  • This looks very very cool!


    One very minor criticism before I test this, the readme files should probably be dos encoded rather than unix since sadly most of the world uses Notepad in Windows to look at text files. The readme is one continuous line of text because Notepad STILL cannot read unix end of line characters :(


    Anyways, i'm super excited to try this out. Really neat!

  • This looks very very cool!


    One very minor criticism before I test this, the readme files should probably be dos encoded rather than unix since sadly most of the world uses Notepad in Windows to look at text files. The readme is one continuous line of text because Notepad STILL cannot read unix end of line characters :(


    Anyways, i'm super excited to try this out. Really neat!

    Very good finding! I screwed up my git-config! (always LF)
    On the short way I appended both readme's for direct download until I release an update with minor bugfixes and text corrections!
    Thank you for this hint!


    (a bit offtopic: I recommend you to have a closer look at Notepad++ or Visual Studio Code, for a better "reading experience" :) )

  • Alright, I installed it so now to do some testing. I'm however hearing mention that we need a way to have them follow so if you can find an item that suits as a proxy to ropes & such then that be much welcomed. Have them follow you that way.


    Edit: Oh, Rolling pin. Alright, I'll just try it out. Didn't fully read, but I'll try it.

  • @ArcticuKitsu
    I just learned that I don't have to keep eye contact. Once an animal starts to follow me, i can turn around and walk slowly and he will keep following as long as I don't get too far ahead. Still, a rope would be an awesome addition. i'll pester Red51 to make one even if it doesn't do much of anything (much like the rolling pin currently) ;-p

  • Very good finding! I screwed up my git-config! (always LF)On the short way I appended both readme's for direct download until I release an update with minor bugfixes and text corrections!
    Thank you for this hint!


    (a bit offtopic: I recommend you to have a closer look at Notepad++ or Visual Studio Code, for a better "reading experience" :) )

    Oh yes that's a major headache at work. Most our developers use windows and the servers run Linux so we get developers checking in code with windows EOL characters which breaks things on the server side, depending on the language. I honestly don't even know how that even happens unless some developers are still using good-ol Notepad :(


    And yes, I use Notepad++, vim, and gedit as my editors of choice. However, Windows decided to default to Notepad for some reason.

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