Will the stand alone server for the unity version be offered through steamcmd and if so will there be a different download number so we can still get the java version of the server?
First playable version now available!
- red51
- Closed
-
-
Will the stand alone server for the unity version be offered through steamcmd and if so will there be a different download number so we can still get the java version of the server?
The dedicated server for the new version will be available as separate beta branch via SteamCMD (but unlike the game, this branch will overwrite an existing Java version of the server, so it's recommended to install the server for the new version to a separate directory)
Maybe we will also offer the dedicated server files as separate download on our website, but we're still not sure about that.
-
I , myself, would rather download from your web site. Steamcmd can be bothersome.
-
I , myself, would rather download from your web site. Steamcmd can be bothersome.
Surly downloading an executable from a site, then moving it to a server, then installing is a lot more work than typing a couple of commands?
-
Meg kell venni újra?
Tisztelt Közösség!
Örömmel jelentjük be, hogy az új verzió első játszható demója végre elérhető! Ez elérhető, mint egy külön béta ág a Steam - ha úgy választja ki, akkor is megtartja a jelenlegi Java verzió és az új verzió lesz letöltve egy külön almappa. Ez az első demo szolgál majd alapja a jövőbeli frissítés, és ha ez egy kicsit húsos ki, akkor cserélje ki a Java verzió (de természetesen akkor is képes lesz arra, hogy játsszon a Java verzió bármely szakaszában).
Készítettünk egy új felmérést a demóhoz, és nagyra értékelnénk a visszajelzést: https://forms.gle/7Tf95343NQtgSUou8
Annak érdekében, hogy a demo, csak rightclick a Rising World a Steam könyvtár -> Tulajdonságok -> Béták -> válassza az "Új verzió előnézete", és várja meg, amíg a letöltés kész. A játék indításakor megjelenik egy párbeszédablak: Válassza az "Új verzió" lehetőséget a Rising World új verziójának elindításához.
MEGJEGYZÉS: Mindig indítsa el a játékot a könyvtárból, ne indítsa el közvetlenül a "Letöltések" szakaszból, mert ez mindig elindítja az alapértelmezett Java verziót.
2018.10.01. - 2018.12.31. 2019.02.01. - 2018. 2018.10.01. - 2018.12.31. 2019.02.01. - 2018.12.31.
Azonban van néhány fontos dolog, amit tudnod kell erről a verzióról:
Funkciók és tartalom
Ez a verzió meglehetősen korlátozott, és hiányzik belőle számos funkció és komoly játéktartalom. Ez inkább arra szolgál, mint "tech demo", és célja, hogy kapsz egy nagyon első benyomást az új verzió. Ebben a verzióban is letiltottunk néhány funkciót - például a világnak csak egy kis része jön létre, és sok növény és erdő hiányzik.
Itt talál egy durva áttekintést néhány jellemzője a demo verzió: https://forum.rising-world.net/thread/11064/
Teljesítmény
Unity új, írható renderelési folyamatot használunk, pontosabban a HDRP-t, amely meglehetősen magas alapterheléssel rendelkezik - sokkal magasabb, mint a Java verzió. Cserébe sokkal jobb méretezhetőséget tudunk elérni, különösen, ha a világ sok épületből áll. Ez azt jelenti, hogy rendkívül fontos, hogy a gép megfelel legalább a minimális követelményeknek a játék (amelyek szerepelnek az áruház oldalon). Azonban, ha teljesítményproblémákat tapasztal, kérjük, tudassa velünk! Határozottan van hely a fejlesztésekre
Távolság megtekintése
Egy fontos megjegyzés a nézet távolságáról: Alapvetően az új verzió sokkal nagyobb megtekintési távolságokat képes elérni, mint a Java verzió. Egyrészről a darabok kétszer akkoraak. Másrészt az értékeket egy kicsit másképp kezeli a rendszer az új verzióban; míg a nézet távolsága 20 darab, például említett 20x20 darab körül a játékos a Java verzió, ez az érték most utal 20 darab mindkét irányban (gyakorlatilag 40x40 darabokat most). Más szóval: A nézet távolsága 50 az új verzió egyenértékű lenne a nézet távolsága 200 a Java verzió
Weather
Van néhány időjárási hatások állnak rendelkezésre, amelyek beállítható konzol parancsra. Csakúgy, mint a Java verzió, írja be az "időjárás <name>" a konzol (ha tesz egy "1" a végén, az időjárás azonnal változik). Amellett, hogy az időjárási hatások a Java változat, most hóesés áll rendelkezésre (amely magában foglalja a világ hó idővel). Ezeknek a hatásoknak a neve a "hó" és a "heavysnow"
Linux
Sajnos van néhány hiba az Egységben, ami nem a mi irányításunk alatt áll. Feljelentették őket az Egységnek. Például jelenleg nem lehet megváltoztatni a felbontást Linuxon a játék újraindítása nélkül (a Macet és a Windowst ez a probléma nem érinti). Van még néhány más kérdés is, de ha bármilyen hibát talál, kérjük, ne habozzon kapcsolatba lépni velünk
Multiplayer
Sajnos a multiplayer rész még nem teljesen kész, de már írtuk a kódot multiplayer szem előtt tartva - így alapvetően majdnem kész. Ez a szándékunk, hogy kiadja a működő multiplayer röviddel a közelgő épület frissítés
Plugin API
Sajnos a plugin API nem áll készen sem - ez azt jelenti, hogy nem működik a demo még. Van még néhány munka, de már létrehozott egy új szakaszt a fórumon, amely több információt tartalmaz az új API: https://forum.rising-world.net/thread/11062/
Jövőben
Nyilvánvaló, hogy a demó sokkal tovább tartott, amíg készen állt - sokkal tovább, mint várták. Nagyon sajnáljuk, de nagyra értékeljük a türelmét is! Jó hír, hogy sok alapvető mechanika most implemeted vagy majdnem kész (és ez volt a leginkább időigényes része), így hamarosan képesnek kell lennie arra, hogy egy olyan állapotba, ahol a tartalom lehet hozzáadni gyorsabban
Visszajelzés
Nagyon reméljük, élvezni a demo! Annak ellenére, hogy még mindig nagyon korlátozott, és nem tekinthető teljes játék, akkor már kapsz egy jó ötlet, hogy mi Rising World fog kinézni a közeljövőben. Várjuk visszajelzését, kérjük, tudassa velünk, mit gondol az új verzió! Mint már említettük, készítettünk egy felmérést erre a célra: https://forms.gle/7Tf95343NQtgSUou8
-
Meg kell venni újra?
If you already own the Java version, you will get the new version for free of course Basically you can consider the new version a "huge update"
-
consider the new version a "huge update"
-
It's a problem that I don't have the original version and I can't find the download. Just a purchase.
-
It's a problem that I don't have the original version and I can't find the download. Just a purchase.
What do you mean you don't have the original version?
-
Which used to be available for download. Bad old computer and no basic game. I don't know without him how I can get it again. Or for the new version.
-
It's a problem that I don't have the original version and I can't find the download. Just a purchase.
We've changed the account handling in January 2020 and merged the forum and website account. Since then authentication is done via a serial instead of username+password. If you already purchased the standalone in the past, you can "convert" your account here: https://www.rising-world.net/rising-world-legacy/
There you can enter your old username and password and link it with your new account (your forum account). After doing that, you will get a serial and you will also get access to the download section. The download section contains both a launcher for the old Java version (you will need it if you still want to play the Java version online) as well as a separate launcher for the new version.
If you still can't access the download page after linking your account, you can try to reload the website (Ctrl + F5) or alternatively close and re-open your browser.
This topic contains more information about that: Important notice for Standalone users
-
It worked. I had to log out of the site, then log in and then I had access to download.
Thanks for the help. -
Принят на работу. Планируете ли вы в игре много мебели, одежды, животных, например кошек, собак, птиц?
Are there any plans to develop "Water World" like from a movie? build swimming boats, schooners, sail around the islands, to merchants, find treasures, etc.
And when will we be able to fully build in creative mode?))
-
Are there any plans to develop "Water World" like from a movie? build swimming boats, schooners, sail around the islands, to merchants, find treasures, etc.
And when will we be able to fully build in creative mode?))
Sorry for my late response! I'm not sure what you expect from a "Water World"-like gameplay, but oceans and sailing will play a bigger role in the new version compared to the Java version The world will consist of several big islands (actually huge islands), surrounded by ocean. If you want to explore various biomes, you will have to build a ship and sail to other islands.
About the creative mode, basically the terraforming tools are already available in the demo. You can enable creative mode by typing gm 1 into console, then press F5 to enable the terrain tools.
Building, however, will be part of the next update (which introduces construction elements and proper building tools) This update will be ready in April.
-
The world will consist of several big islands (actually huge islands), surrounded by ocean. If you want to explore various biomes, you will have to build a ship and sail to other islands.
That sounds close enough to a Water World for me! I now spend huge amounts of time turning land into water ways in the java version. Then more time unscrewing my screwups. Also, small changes aren't bad, but each large terrain change seems to make things slower and more jerky. Sounds like I'll be spending more time enjoying the scenery than creating it in the new version. Keep up the great work!
-
April APRIL did someone say April..... please dont let this be April 1st joke
-
Also, small changes aren't bad, but each large terrain change seems to make things slower and more jerky
Hmm... does that happen in the Demo of the new version, or in the Java version? Basically a modified terrain shouldn't be more expensive in terms of rendering performance than unmodified terrain, unless a lot of detail is added to the terrain (i.e. more complex terrain structures, resulting in higher polygon counts) - but usually this difference is negligible, unless doing that on a large scale
April APRIL did someone say April..... please dont let this be April 1st joke
Hehe, don't worry
-
Hmm... does that happen in the Demo of the new version, or in the Java version? Basically a modified terrain shouldn't be more expensive in terms of rendering performance than unmodified terrain, unless a lot of detail is added to the terrain (i.e. more complex terrain structures, resulting in higher polygon counts) - but usually this difference is negligible, unless doing that on a large scale
Not in the new version... I haven't made any large terrain changes there yet. Considering it will be ocean & islands it will probably already have a lot of what I'm trying to accomplish with the java version.
In the java version, I've converted many biomes to Water World types, with extensive islands populated with critters & bandits. I'm currently converting an entire ocean biome into a large broken island ring similar to what you would see in the Marshall Islands, along with smaller islands in the middle (some with structures under them). Long rivers & canals (some underground), mostly bounded by thick vegetation, connect to other widely spaced areas, some taking quite a while to traverse. And then there are the constructions... I don't know if this amounts to 'large scale', but it sure is fun and habit forming.
Thank you again for such an awesome creation!
-
This sounds very interesting SighBorg The terrain changes (i.e. terrain sculpting) shouldn't have a big impact on performance though, but other stuff like denser vegetation (compared to the original state), more npcs and more constructions definitely play a role. At the end of the day, rendering performance in the Java version only depends on the number of draw calls and total amount of visible polygons: When it comes to draw calls, this is mostly affected by npcs and vegetation (especially if there are many different plants). Polygon count, on the other hand, is basically affected by everything (every single plant, block or plank you place). Npcs play a special role, since animations add additional GPU load, and AI handling and collision detection for them add CPU load (due to limitations of the physics engine in the Java version npcs have quite a noticable impact on the CPU).
In the new version, npcs will have less impact on the CPU (mainly due to the much better physics engine and cheaper collision detections), but the rendering overhead is much bigger (due to the higher visual quality). Although it's a bit difficult to compare with the Java version: In the Java version, you'll get great performance, especially on low view distances, but performance becomes worse the higher the view distance. In fact it becomes extremely worse when setting higher values than the max values in the settings (21 detail distance, 50 total view distance), even on high end machines. In the new version, on the other hand, performance in empty worlds is worse compared to the Java version (especially on low view distances), but much better in complex scenes when having great view distances (in general, the new version is capable of rendering much bigger view distances). It's still important to have a powerful machine which can handle the base overhead of the new version
-
Not in the new version... I haven't made any large terrain changes there yet. Considering it will be ocean & islands it will probably already have a lot of what I'm trying to accomplish with the java version.
In the java version, I've converted many biomes to Water World types, with extensive islands populated with critters & bandits. I'm currently converting an entire ocean biome into a large broken island ring similar to what you would see in the Marshall Islands, along with smaller islands in the middle (some with structures under them). Long rivers & canals (some underground), mostly bounded by thick vegetation, connect to other widely spaced areas, some taking quite a while to traverse. And then there are the constructions... I don't know if this amounts to 'large scale', but it sure is fun and habit forming.
Thank you again for such an awesome creation!
I made a "Flat Earth" version where there are no mountains, no dungeons just flatness everywhere!
Participate now!
Don’t have an account yet? Create a new account now and be part of our community!